1. Pozitivan stav
Naucna istrazivanja pokazala su da svi ljudi poseduju potencijal za velika dostignuca. Dakle,definitivno mozes da postanes sve sto zelis. Tvoj stav i pozitivno razmisljanje o svemu, a i o poslu, faktori su koji odredjuju sta ces ostvariti u zivotu. medjutim ako niste spremni da uradite bilo sta to je van opisa vaseg radnog mesta,ne treba da ocekujete pohvale i unapredjenje.Budete li razmisljali u fazonu "Zasto se ovo samo meni desava? '' ,ne samo da cete stalno imati problema, vec cete se i tesko suocavati sa njima. Ukoliko je vas stav optimistican i ne ocekujete poteskoce, manje ce ih biti,ako iskrsnu,lakse cete pronaci resenje.
Uz pozitivan nacin razmisljanja radujte se prilikama koje vam se pruzaju.
Otkrijte sta zelite, pripremite plan i preduzmite sve da ga ostvarite. Tako cete se naci na pragu velikih ostvarenja.
2.Odredite cilj i volite ono sto radite
Dobro razmislite o tome cime bi voleli da se bavite i sta zelis da postignes u zivotu. Kada odaberete profesiju,ozbiljno se posvetite cilju koji ste zacrtali. Veoma je vazno, ako ne i najvaznije,da volite svoj posao jer je tada sve lakse. Ukoliko niste te srece da vam se dopada posao koji radite, dajte mu sansu i pokusajte da ga zavolite. Ne uspete li u tome, krenite dalje - promenite radno mesto. U suprotnom, necete postici rezultate, a bez njih nema napretka.
Ne plasite se promena ni novog pocetka.
To moze da vas ojaca i podstakne da pred sebe postavite nove ciljeve i da realizujete planove - kratkorocno,ali ne i one duge staze.
Kada savladate novi posao, pocnite da razmisljate sta dalje, kako da otvorite sledeca vrata. Uzivajte u poslu i posvetite mu se.
3.Naoruzajte se znanjem i upornoscu
Ulazite u sebe i svoje znanje. Usavrsavajte se,prosirite svoje obrazovanje, ucite od drugih, budite radoznali i otvoreni za sve sto je novo. Budite uporni i ne odustajte. Kombinacija znanja i upornosti sigurno vodi uspehu. Imajte na umu da ono sto ne znate - uvek mozete da naucite. Vazno je da poslovne zadatke obavljate tako dobro da to postane vasa specijalnost.
Pozeljno je ici u korak sa novim znanjima i tehnologijom jer cete na taj nacin potvrditi svoju strucnost.
Da bi bili sto bolji u poslu,potrebno je davas ''Hrane drugi segmenti zivota '', da imaste sirinu da budete radoznali, da se interesujeste za razlicite stvari.
U teskim trenutcima prionite na posao.
4.Budite profesionalac
Verujte u sebe, radite ono u cemu ste najbolji, ono sto vam ide od ruke. Postujte vase kolege,slusajte kritike one mogu da vas usmere sta da promenite u vasem poslu. Cenite moralne vrednosti, pomozite drugima, budite prilagodljivi, mudri,kooperativni,tolerantni. Motivisite saradnike,budite dobar slusalac, ne potcenjujte kolege ni konkurenciju. Prikupite smelost da budete drugaciji. Postujte svoje i tudje vreme. Budite odgovorni prema poslu i obavezama,ali i prema sebi i drugima. Ne opterecujte se o tome sta i kako drugi rade ili koliko zaradjuju, vec se usresredi na svoje obaveze. Zracite samopouzdanjem, budite spremni da kazete i istaknete vase misljenje u svakom trenutku, iako je situacija suprotna vasim pogledima. Budite odlucni, ne mozete biti vodja ako se plasite.
Vazno je da na poslu budete doterani.Tako cete odavati utisak osobe koja vodi racuna o sebi,a i bolje cete se osecati.
5. Razgovor zlata vredan
Razgovarajte sa saradnicima, saznajte sta misle i sta ocekuju. Dobra komunikacija sigurno je oruzje protiv nesporazuma. Vazno je da druga stana zna da od vas uvek moze da ocekuje odgovor. Ako,mozda u momentu nemate odgovarajuci argument,potrudite se da osoba koja trazi objasnjenje bude sigurna da ce ga u dogledno vreme dobiti. Odgovarajte na poslovne mejlove i telefonske pozive. Negujte kontakte i sticite nove veze.
Druzite se, idite na poslovne prijeme, budite otvoreni za nova poznanstva.
Razmenjujte misljenja i iskustva, pitajte, imajte razumevanja za druge i njihove greske.
Pokusajte da shvatite kako je to ''Biti u tudjoj kozi''.
6.Odredite prioritete
Naucite da razlikujete prioritete od manje vaznih stvari. Ako ne budete umeli da odvajate vazno od manje vaznog, umoricete se, a to podrazumeva kasnjenje poslova koji su zaista znacajni. Pandan karijeri je vas privatni zivot,zato sto u ''Moru'' obaveza pronadjite malo slobodnog vremena za sebe, za porodicu, prijatelje. Setite se da su oni neophodna potpora, a nadjite se i vi njima kada je to potrebno. Prepoznajte njihove potencijale i ulazite u njih, jer se tako ''Meri'' ljubav prema najblizima.
Nijedan posao ne moze da zameni ljubav,nemojte da se odreknete porodice u korist karijere.
Nadjite vremena da se posvetite sebi, jer cete na taj nacin biti pozitivni i puno energije. Samo zadovoljni ljudi su uspesni.
7.Sreca,sansa,rizik neuspeh
Ne zavisi uvek sve od vas,vazan faktor srece. Ipak, nemoj da se oslanjate samo na fortunu,ali ni da se pravdate time da vas ''Zaobilazi''. Ne propustajte sanse koje vam se pruzaju. Sta imate od toga sto cete kasnije zakljuciti ''Mogli ste a niste''. Nije vazno to sto ste sada,vec ono sto zelite da postanete. Tako se stvaraju nove sanse. Budite spremni na rizik,budite hrabri da se upustite u eksperimentisanje, ne dozvolite da vas neuspeh obeshrabri. U profesiji moze da vas unazadi ako tapkate u jednom mestu. Rizik je ne rizikovati, bez rizika nema uspeha, a neuspeh je uvek trenutan. Treba ga pametno prevazici.
Ne smatrajte neuspehom,ako se mozda ostali bez posla. Sta ima veze ako malo zastanete,odvojite vremena za sebe,razmislite na miru sta dalje i ponovo krenete napred?
Svakako cete biti na dobitku,jer uzimate stvari u svoje ruke.
8.Smisao i mera
Najbitniji je balans. Da biste olaksali vas zivot,mozete napraviti :
Planer poslovnih obaveza
Planer poslovnih obaveza
Planer kucnih poslova
Planer drustvenih aktivnosti
Planer kreativne ideje
Postoje aplikacije poput Notes,Calendar,Check list one vam mogu olaksati svakodnevnicu.
Sve obaveze koje imate ispisete u odvojene planere,na taj nacin uvek imate u vidu sta treba uraditi,bez nepotrebnog stresa i razmisljanja o tome.Na taj nacin rasterecno zavrsavate obaveze,a vas um moze da se bavi kreativnijim stvarima.
10.Budite deo tima
Trudite i se da uvek budete od pomoci. Ono sto jeste i sto umete nosite uvek sa sobom. Na poslu budite samostalni,ali otvoreni za timski rad. Individualnost ce vas uciniti sigurnim,a sposobnost da se radi u timu, donece vam pripadnost u sredini. To je veoma vazno da bi se razvijali u poslovnom smislu.
Zdrava konkurencija u timu podsticace vas da dalje napredujete i tako doprinesete uspeh i sebi i firmi.
Нема коментара:
Постави коментар